סובלים מדלקת חניכיים? הנה מה שאתם צריכים לדעת

דלקת חניכיים
האם אתם חווים כאב, נפיחות או דימום בחניכיים? ייתכן שאתם סובלים מדלקת חניכיים. כנסו לקרוא עוד על המצב שכיח הזה וכיצד למנוע אותו.

דלקת חניכיים יכולה לגרום לכאב, נפיחות, דימום, ריח רע מהפה ואף לאובדן שיניים. זהו מצב שכיח מאוד, המשפיע על כ-70% מהמבוגרים. לפני שתפנו לרופא שיניים בנתניה, במאמר נדבר מס' דברים שחשוב לדעת.

דלקת חניכיים

מה גורם לדלקת חניכיים?

הגורם העיקרי לדלקת חניכיים הוא הצטברות של רובד חיידקי על השיניים. רובד זה, אם לא מסירים אותו באופן קבוע, יכול להתקשות ולהפוך לאבנית. אבנית היא חומר קשה ודביק שחיידקים יכולים להצטבר בו בקלות.

גורמים נוספים שיכולים להגביר את הסיכון לדלקת חניכיים כוללים:

• עישון
  • מחלות מסוימות, כגון סוכרת
  • נטילת תרופות מסוימות
  • הריון
  • טיפולי שיניים מסוימים

תסמינים של דלקת חניכיים

התסמינים של דלקת חניכיים יכולים להשתנות בהתאם לחומרת המצב. התסמינים הנפוצים ביותר כוללים:

• רגישות בחניכיים
  • נפיחות בחניכיים
  • דימום בחניכיים, במיוחד בעת צחצוח שיניים או שימוש בחוט דנטלי
  • אדמומיות בחניכיים
  • ריח רע מהפה

איך מאבחנים דלקת חניכיים?

רופא השיניים שלכם יוכל לאבחן דלקת חניכיים במהלך בדיקת שיניים. במהלך הבדיקה, הרופא שלכם יבדוק את החניכיים שלכם ויחפש סימנים של דלקת, כגון אדמומיות, נפיחות ודימום.

טיפול בדלקת חניכיים

הטיפול בדלקת חניכיים תלוי בחומרת המצב. במקרים קלים, ניתן לטפל בדלקת חניכיים באמצעות הסרת אבנית, צחצוח שיניים קפדני ויסודי, שימוש בחוט דנטלי באופן קבוע.

במקרים חמורים יותר, ייתכן שיהיה צורך בטיפולים נוספים, אשר רופא השיניים שלכם ימליץ לכם עליהם.

מניעה של דלקת חניכיים

הדרך הטובה ביותר למנוע דלקת חניכיים היא לשמור על היגיינת הפה שלכם. צחצוח שיניים למשך שתי דקות פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי באופן קבוע וטיפולים תקופתיים אצל רופא השיניים שלכם יכולים לעזור למנוע הצטברות של רובד חיידקי ואבנית.

סיכום

דלקת חניכיים היא מצב שכיח שיכול לגרום לכאב, נפיחות, דימום, ריח רע מהפה ואף לאובדן שיניים. הדרך הטובה ביותר למנוע דלקת חניכיים היא לשמור על היגיינת הפה שלכם.
צריכים עזרה? חייגו לד"ר אליסיה למס 052-436-8871.